اخبار و مقالات پزشکی سلامت روانشناسی اخبار و مقالات پزشکی سلامت روانشناسی .

اخبار و مقالات پزشکی سلامت روانشناسی

ورزش کگل چیست؟

تمرینات کگل چیست؟
تمرینات کگل تمریناتی برای تقویت عضلات کف لگن شما هستند. همچنین ممکن است آنها را به نام تمرینات کف لگن بشنوید. آنها بر ماهیچه هایی که از رحم، مثانه، روده کوچک و راست روده حمایت می کنند، تأثیر می گذارند. کگل ها نه تنها به تناسب اندام آنها کمک می کنند، بلکه می توانند به شما کمک کنند از نشت مثانه و دفع گاز یا مدفوع تصادفی جلوگیری کنید. آنها حتی می توانند *** شما را بهبود بخشند.

 دکتر آنلاین مدافون در ایام تعطیل هم در کنار شماست.

فواید ورزش کگل
وقتی آن‌طور که باید کار می‌کنند، عضلات کف لگن شما ممکن است هرگز به ذهن شما خطور نکنند. اما با افزایش سن، آنها شروع به ضعیف شدن می کنند. این شما را در معرض خطر بیماری ای قرار می دهد که پزشکان آن را پرولاپس اندام لگنی (POP) می نامند. اساساً اندام های لگن شما شروع به افتادگی می کنند. آنها می توانند به داخل واژن شما یا خارج شوند. اگر هیسترکتومی کرده اید، بافت های واژن شما می توانند از بدن شما خارج شوند.

 

موارد دیگری که شما را در معرض خطر POP قرار می دهد عبارتند از:

بارداری

زایمان از طریق واژن

جراحی در ناحیه لگن (سزارین یا هیسترکتومی)

ژنتیک

سرفه، خنده یا عطسه مکرر (به اندام های لگن فشار می آورد)

تمرینات کگل فقط برای زنان نیست. آنها می توانند عضلات کف لگن مردان را نیز تقویت کنند. این ماهیچه ها از مثانه و روده شما حمایت می کنند و بر عملکرد جنسی تأثیر می گذارند. اگر مشکل بی اختیاری مثانه یا روده دارید، یا اگر بعد از ادرار کردن ادرار می کنید، کگل می تواند کمک کند. آنها می توانند با ایجاد احساس بیشتر در طول *** و کنترل بیشتر بر انزال، رابطه جنسی را بهتر کنند.

 

نحوه انجام تمرینات کگل
سعی کنید ادرار کنید. هنگامی که ادرار شروع به جاری شدن کرد، ماهیچه های خود را منقبض کنید تا آن را نگه دارید. باید احساس کنید که عضلات بلند می شوند. راه دیگر فشار دادن ماهیچه هایی است که مانع از دفع گاز می شوند. شما فقط یک کگل انجام دادید. عضله را شل کنید و دوباره این کار را انجام دهید.

با این حال، هنگام ادرار کردن، عادت به انجام کگل را نداشته باشید. این می تواند باعث مشکلات دیگری مانند عفونت های دستگاه ادراری شود.

 

به آرامی شروع کنید. سعی کنید عضلات کف لگن خود را به مدت 3 ثانیه منقبض کنید، سپس به مدت 3 ثانیه رها کنید. این کار را 10 بار پشت سر هم انجام دهید. این یک مجموعه است اگر نمی توانید 10 تا انجام دهید، تا جایی که می توانید انجام دهید و به مرور زمان افزایش دهید. سعی کنید تا یک ست از 10 کگل را دو تا سه بار در روز کار کنید.

 

کگل مضر نیست در واقع می توانید آنها را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید. آنها را در حالی که در حال مسواک زدن، رانندگی به سمت محل کار، خوردن شام یا تماشای تلویزیون هستید، انجام دهید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید
اگر در انجام کگل مشکل دارید، کمک بخواهید. پزشک می تواند نکاتی را در مورد نحوه انجام صحیح آنها به شما ارائه دهد. همچنین ابزارهایی وجود دارند که می توانند کمک کنند، مانند:

 

مخروط های واژن. خانم‌ها می‌توانند این وزنه‌ها را وارد واژن کرده و با انقباضات عضلات لگن در جای خود نگه دارند.

بیوفیدبک هم برای مردان و هم برای زنان، پزشک یک سنسور فشار را در رکتوم یا واژن قرار می دهد. همانطور که عضلات کف لگن خود را منقبض و شل می کنید، یک مانیتور فعالیت را اندازه گیری می کند.

 

نتایج تمرین کگل
اکثر زنانی که به طور منظم Kegels را انجام می دهند، نتایجی مانند نشت ادرار کمتر را در عرض چند هفته یا چند ماه مشاهده می کنند. اگر همچنان نگران پرولاپس هستید یا احساس نمی کنید که علائم شما بهتر می شود، در مورد سایر درمان ها با پزشک خود صحبت کنید.

 

عوارض کگل
کگل ها بی خطر هستند، اما هنوز مهم است که مراقب باشید. در اینجا چیزی است که باید مراقب آن بود:

 

هنگام ادرار کردن کگل انجام ندهید. ایده این است که ماهیچه های خود را سفت کنید، مانند اینکه می خواهید ادرار را متوقف کنید، اما در واقع این کار را نکنید. این احتمال وجود دارد که به عفونت دستگاه ادراری (UTI) مبتلا شوید.

زیاده روی نکنید این می تواند منجر به زور زدن هنگام استفاده از حمام شود.

به طور منظم تمرین کن. درست مانند سایر انواع ورزش، کگل ها تمرین می کنند تا قوی تر شوند. شما باید آنها را هر روز به مدت حداقل 15 هفته انجام دهید. در مورد هر گونه تغییر در روال خود با پزشک خود صحبت کنید.

کگل برای همه نیست. اگر عضلات کف لگن شما همیشه سفت هستند، این تمرینات بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، ضرر دارد. اگر سعی کنید عضلاتی را که قبلا خسته شده اند منقبض کنید، آنها نمی توانند پاسخ دهند. پزشک می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا این برای شما صدق می کند یا خیر.


برچسب: ورزش کگل،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 5
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۲۴ توسط:دکتر امروز موضوع: نظرات (0)